شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

سؤالات مهمی که سرمربی اسپانیایی پرسپولیس را محاصره کرده و گاریدو باید در آستانه بازی امروز به جواب برسد.

گاریدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرسپولیس در حالی امروز به مصاف چادرملوی اردکان می‌رود که سرخپوشان امیدوارند مثل شهریور، در مهرماه هم با پیروزی و کسب امتیازات کامل به استقبال فیفادی بروند. خوان کارلوس گاریدو هم حالا بیش از پیش با فضای فوتبال ایران آشنا شده و شاید مهم‌ترین کلافگی‌اش، به شرایط نامناسب زمین‌های چمن مربوط شود. در این میان اما چند سؤال فنی مهم هم – احتمالا- ذهن این مربی را درگیر کرده که آنها را به‌طور تیتروار مرور می‌کنیم.

بدون عالیشاه چه می‌کنی؟

حقیقت آن است که امید عالیشاه ۳۲ساله حالا به یک مهره غیرقابل چشم‌پوشی در ترکیب پرسپولیس تبدیل شده است. او البته همیشه کم‌وبیش مؤثر بود اما عملکرد ۲-۳فصل اخیر کاپیتان سرخ‌ها، کاملا در طبقه دیگری دسته‌بندی می‌شود. او برای تیم گاریدو هم یک مهره مهم بوده. عالیشاه از نیمه‌دوم بازی آسیایی مقابل الاهلی عربستان برای پرسپولیس به میدان رفت و تا دقایق پایانی دربی تهران، زمانی که دوباره آسیب دید، در خدمت تیم بود. بسیار واضح است که قرمزها در این مدت نمایش بهتری داشتند و این یعنی نقش عالیشاه کلیدی است. جای خالی این بازیکن، مقابل پاختاکور حس شد و ممکن است او به بازی با چادرملو هم نرسد. به‌طور کلی باشگاه پرسپولیس باید مراقب نرخ بالای مصدومیت‌های عالیشاه باشد.

با نیمکت پرمهره چه می‌کنی؟

اگرچه سروصداها در مورد استفاده‌نکردن گاریدو از بازیکنانی مثل یاسین سلمانی و عیسی آل‌کثیر تا حد زیادی خوابیده بود اما توقف مقابل پاختاکور دوباره آن فضا را تا حدی زنده کرد. حقیقت آن است که پرسپولیس نیمکت پر و پیمانی دارد و این موضوع همانقدر که «فرصت» به شمار می‌رود، نوعی «تهدید» هم هست. به هر حال هواداران انتظار دارند از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود. تنها راه خاموشی انتقادات هم این است که تیم خوب بازی کند و مربی خوب نتیجه بگیرد. سؤال این است که آیا گاریدو به لیست کامل نفرات مورد اعتمادش رسیده یا امثال سلمانی هنوز وقت دارند به این دایره اضافه شوند؟

با لوکاس ژوآئو چه می‌کنی؟

این یکی را هم می‌توانستیم در همان بند مربوط به نیمکت‌نشینان بیاوریم اما موضوع مهاجم آنگولایی کمی فرق می‌کند. گاریدو به وضوح نشان داده به این بازیکن اعتقاد دارد و همواره به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده. اتفاقا نمایش‌های او در دقایق کوتاه حضورش در زمین هم طوری بوده که نشان داده استحقاق فیکس‌شدن دارد اما سؤال اینجاست که این اتفاق از کی رخ خواهد داد؟ شاید واقعا در بازی با پاختاکور هم می‌شد پرسپولیس مسابقه را با ۲مهاجم شروع کند. گاریدو دیر یا زود باید این تصمیم مهم را بگیرد. لازم است ژوآئو در ‌زمان طولانی‌تری به بازی گرفته شود و محک بخورد.

کد خبر 887666
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha